بلاگ

مراقبت از پوست بدن

مراقبت از پوست بدن به دلیل حساسیت بسیار بالای این بخش در برابر آسیب‌های محیطی اهمیت زیادی دارد. در غیر این صورت سلامت آن با خطر روبرو شده و زیبایی پوست تحت تاثیر قرار می‌گیرد. به همین دلیل شرکت‌های تولید کننده دست به کار شده و انواع مختلفی از محصولات آرایشی و بهداشتی را ساخته و به بازار مصرف عرضه می‌کنند تا وظیفه حفاظت هرچه بیشتر از پوست را بر عهده بگیرند. مراقبت از پوست بدن روش‌های مختلفی هم دارد.

در این مطلب به ارائه نکاتی در این زمینه خواهیم پرداخت و برخی از مهم‌ترین مراقبت‌های پوستی روزانه را معرفی و بررسی خواهیم نمود. پس اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با ما همراه باشید.

کرم‌های پاک کننده

همان‌طور که می‌دانید پوست صورت، گردن و یا حتی قفسه سینه بسیار آسیب پذیر بوده و ممکن است با چین و چروک، خشکی و یا پیری زودرس مواجه شود. به همین دلیل استفاده از محصولات مراقبتی مانند کرم‌های پاک کننده صورت برای پاکسازی این نواحی ضرورت دارد.

در حال حاضر تنوع بالایی از این نوع کرم‌ها در بازار به چشم می‌خورد که شما می‌توانید بر اساس نوع نیازها و مصارف خود بهترین محصول مراقبت کننده از پوست بدن را برای خرید در نظر بگیرید و حداقل ماهی یک بار از آن استفاده کنید.

صابون مناسب پوست

صابون‌ها یکی از شناخته شده‌ترین محصولات مراقبت از پوست بدن هستند که انواع مختلفی هم دارند. بعضی از صابون‌ها از اسانس‌های غلیظی به وجود آمده‌اند. در حالی که دیگر انواع این محصولات ممکن است کمتر از مواد خوشبو کننده غلیظ به وجود آمده باشند.

یکی از مهمترین نکاتی که باید در هنگام انتخاب صابون مناسب برای پوست در نظر داشته باشید، دوری کردن از محصولات با اسانس غلظت بالا است. به جای آن باید از صابون‌هایی استفاده کنید که چربی اضافه دارند.

در واقع وجود چربی اضافه در ساختار این محصول کمک می‌کند تا یک لایه نازک از مرطوب کننده بر سطح پوست ایجاد شود و وظیفه مراقبت از آن پس از استحمام را بر عهده بگیرد.

کرم مرطوب کننده

کرم‌های مرطوب کننده نقش بسیار موثری در مراقبت کافی و کامل از سطح پوست دارند. این محصولات توسط تولید کنندگان مختلفی ساخته شده و در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرند.

برای انتخاب و خرید بهترین نمونه این لوازم بهداشتی باید به قدرت آن توجه کافی داشته و این محصولات را متناسب با پوست و ویژگی‌های آن خریداری کنید.

به طور کلی استفاده از کرم مرطوب کننده قوی و مناسب پوست برای دستان شما پیش از خواب ضرورت دارد تا رطوبت کافی و مورد نیاز را به پوست برساند. برای دستیابی به این هدف بهتر است پس از استفاده از کرم مورد نظر، دستان خود را با کمک یک دستکش پارچه‌ای و نازک بپوشانید.

این نوع کرم‌ها قابل استفاده برای پاها هم هستند و باید پس از استفاده در این بخش، جوراب پوشیده شود.

خرید : انواع ضد آفتاب از ابرامون

ضد آفتاب

استفاده از ضد آفتاب برای مراقبت از پوست بدن در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید ضرورت دارد تا از آفتاب سوختگی پوست و پیری زودرس آن پیشگیری به عمل آید و یا چین و چروک‌ و لکه‌های قهوه‌ای بر سطح پوست ایجاد نشود.

خرید : انواع ضد آفتاب از ابرامون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *