بلاگ

طرز تهیه ماسک صورت با چای سبز

در این مقاله با طرز تهیه ماسک صورت با چای سبز آشنا می‌شوید. قطعاً اسم چای سبز را تا به حال شنیده‌اید. بسیاری از مردم این چای را به عنوان یک راه‌حل جادویی برای کاهش وزن می‌شناسند. اما باید اشاره کنیم که چای سبز تنها برای کاهش وزن مفید نیست، بلکه استفاده از آن فواید بسیاری برای سلامتی پوست و مو دارد.

در این متن از ابرامون، می‌خواهیم شما را با فواید چای سبز آشنا کنیم و بهترین ماسک‌های چای سبز برای انواع مو و پوست را به شما معرفی کنیم. بنابراین، اگر می‌خواهید بدانید چگونه ماسک‌های مختلف چای سبز را تهیه کنید، لطفاً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مزایای ماسک چای سبز برای پوست

یکی از راه‌های مراقبت از پوست و مو استفاده از چای سبز است. در ادامه، می‌خواهیم شما را با 5 مورد از مزایای چای سبز برای پوست آشنا کنیم:

  • چای سبز حاوی ترکیباتی است که خاصیت آنتی‌اکسیدان دارند. آنتی‌اکسیدان‌ها مولکول‌هایی هستند که با رادیکال‌های آزاد موجود در بدن مبارزه می‌کنند و از پوست در برابر ابتلا به سرطان محافظت می‌کنند.
  • مطالعات نشان داده است که آنتی‌اکسیدان EGCG  موجود در چای سبز، توانایی جوان‌سازی سلول را دارد و می‌تواند سلول‌های در حال مرگ پوست را نجات دهد.
  • چای سبز خاصیت ضد التهابی دارد و می‌تواند سوزش، قرمزی و تورم پوست را کاهش دهد و حتی بریدگی جزئی و آفتاب‌سوختگی را نیز تسکین می‌دهد.
  • خواص ضد التهابی، ضد اکسیدانی و ضد میکروبی چای سبز می‌تواند در درمان آکنه و پوست‌های چرب و روغنی موثر باشد. ترکیبات موجود در چای سبز باکتری‌ها را نابود کرده و عفونت را کاهش می‌دهند.
  • چای سبز حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد غذایی مفید است که می‌تواند پوست را تغذیه کرده و رطوبت آن را افزایش دهد. استفاده از ماسک‌های چای سبز باعث کاهش زبری پوست و افزایش نرمی آن می‌شود. در ادامه با طرز تهیه ماسک صورت با چای سبز آشنا می‌شوید.
مزایای ماسک چای سبز برای پوست

طرز تهیه ماسک صورت با چای سبز و خیار

ماسک صورت حاوی چای سبز و خیار به دلیل دارا بودن آب زیاد در خیار، با تسکین التهابات پوستی کمک می‌کند و همچنین می‌تواند برای استفاده در درمان جوش‌های صورت موثر باشد. برای آماده‌سازی این ماسک صورت، به یک عدد چای سبز کیسه‌ای، نصف خیار و دو قاشق شکر نیاز دارید.

برای تهیه، ابتدا خیار را پوست گرفته و آب آن را از طریق صافی رد کنید. در همین حال، چای کیسه‌ای سبز را به مدت ده دقیقه دم کنید و اجازه دهید تا کاملاً خنک شود. سپس دو قاشق شکر را در ترکیب آب خیار و چای حل کنید و از این ترکیب به عنوان ماسک-اسکراب یک بار در هفته استفاده کنید. سعی کنید دانه‌های شکر در این ترکیب خیلی درشت نباشند و تا حد امکان شکر را پودر کنید.

طرز تهیه ماسک صورت با چای سبز و ماست

ماست منبع غنی ویتامین B است و همچنین حاوی لاکتیک اسید و کلسیم است. ماسک حاوی ماست و چای سبز، پوست را آبرسانی می‌کند و برای افرادی که پوست خشک و جوشی دارند توصیه می‌شود. برای تهیه این ماسک، به 2 قاشق غذاخوری ماست، یک قاشق غذاخوری جو دوسر پرک و یک چای کیسه‌ای سبز نیاز دارید.

برای تهیه این ماسک، در یک کاسه، 1 قاشق جو دوسر پرک را بریزید و به آن ماست را اضافه کنید. سپس سه تا چهار قاشق از چای دم شده‌ سبز را به این ترکیب اضافه کنید و به خوبی با قاشق آن را مخلوط کنید. ترکیبی که به دست می‌آید حالتی خمیری دارد. پیش از مراحل و طرز تهیه ماسک صورت با چای سبز ابتدا صورت خود را بشویید و خشک کنید و سپس از این ماسک بر روی پوست خود بمالید. بعد از گذشت ده دقیقه، با آب ولرم صورت خود را بشویید.

این ماسک را می‌توانید دو بار در هفته استفاده کنید. قبل از استفاده از ماسک، بهتر است پوست را با یک شوینده مخصوص پوست تمیز کنید. برای این کار می‌توانید به فروشگاه اینترنتی ابرامون سر بزنید. ابرامون در زمینه فروش بهترین محصولات آرایشی و بهداشتی فعالیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *