بلاگ

تفاوت مرطوب کننده و آبرسان چیست؟

مرطوب کننده‌ها و کرم‌های آبرسان یکی از بهترین محصولات مراقبتی و بهداشتی هستند که به سلامت بیشتر پوست شما کمک می‌کنند. این دو محصول با یکدیگر شباهت‌هایی دارند. با این حال اختلافاتی نیز میان آن‌ها به چشم می‌خورد. در حقیقت فرق مرطوب کننده و آبرسان باعث می‌شود تا بسیاری از افراد ندانند کدام یک از این دو گزینه برای مراقبت از پوستشان مناسب‌تر است.

به همین دلیل در این مطلب به این پرسش پاسخ خواهیم داد که فرق مرطوب کننده و آبرسان چیست تا انتخاب بهتری داشته باشید. پس اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با ما همراه باشید.

خرید انواع آبرسان ها

فرق مرطوب کننده و آبرسان چیست؟

همان‌طور که می‌دانید مرطوب کننده‌ها و کرم‌های آبرسان نقش قابل توجهی در سلامت پوست شما داشته و از پرفروش‌ترین محصولات بهداشتی و آرایشی موجود در بازار به شمار می‌روند. هر کدام از این دو محصول نحوه عملکرد خاصی داشته و در موارد ویژه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • استفاده از کرم‌های آبرسان در طول یک روز برای افزایش سلامت پوست ضرورت دارد. چراکه این محصولات می‌توانند رطوبت پوست را به خوبی حفظ کنند. برای اینکه یک کرم آبرسان بتواند این نقش خود را به درستی ایفا نموده و به حفظ رطوبت پوست به شکل عمیق دست بزند یک لایه محافظ و نازک بر سطح آن ایجاد می‌کند.
  • انجام این کار سبب می‌شود تا رطوبت کمتری از سطح پوست خارج گردد. در کرم‌های آبرسان‌ از ترکیبات و موادی از قبیل گلیسیرین، هیالورونیک اسید و….. استفاده می‌شود. نکته قابل ذکر این است که در برخی از موارد پوست بدن نمی‌تواند رطوبت را به خوبی حفظ کند و آن را از دست می‌دهد.
  • این اتفاق ممکن است بنا به دلایلی مانند افزایش سن و پیری پوست، نوع پوست، موقعیت آب و هوایی محل سکونت و…. روی دهد. در این شرایط بهترین گزینه برای رساندن رطوبت کافی به پوست استفاده از کرم آبرسان در کنار توجه به رژیم غذایی، نوشیدن آب کافی و …. است.
  • کرم مرطوب کننده، دیگر محصول مراقبت از پوست بدن شما است. در حالت معمول تولید کنندگان در ساختار و ترکیبات مرطوب کننده‌ها از انواع مختلف روغن استفاده می‌کنند که بسیاری از آن‌ها معدنی و یا گیاهی هستند.
  • از آنجایی که در ترکیبات مرطوب کننده‌ها از روغن استفاده شده پس محصول مورد نظر می‌تواند به ایجاد یک لایه مسدود کننده بر سطح پوست دست بزند. در این شرایط آب و رطوبت نمی‌توانند به راحتی از سطح پوست خارج شوند.
  • با کمک مرطوب کننده‌ها می‌توان به پوستی درخشان و شاداب دست پیدا کرد و یا خشکی‌های آن را برطرف ساخت. افرادی که به صورت مرتب و روزانه صورت خود را با کمک مرطوب کننده، نرم و مرطوب نگه می‌دارند کمتر به چربی پوست مبتلا می‌شوند.

در نتیجه

هرچه چربی سطح پوست کمتر شود پوست شما کمتر مستعد بروز جوش و آکنه خواهد بود. استفاده از کرم مرطوب کننده برای پوست‌های حساس نیز بسیار مناسب است. در حالی که ممکن است افراد با این نوع پوست، نسبت به دیگر محصولات آرایشی و بهداشتی واکنش‌های آلژیک و یا حساسیت داشته باشند.

پس به طور کلی می‌توان گفت فرق مرطوب کننده و آبرسان در مواد و ترکیبات و نحوه عملکرد و مکانیسم اثرگذاری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *