بلاگ

روتین پوستی مردانه پوست خشک

برخلاف تصور عموم افراد، آقایان نیز نیازمند روتین پوستی مختص به خود هستند. این موضوع در رابطه با افرادی که پوست خشک دارند از اهمیت بالایی برخوردار است و نمي‌توان آن را نادیده گرفت. حتی پزشکان پوست نیز بر این امر تأکید دارند و توصیه می‌کنند که هر شخص دارای روتین اختصاصی خود باشد.

روتین پوستی مردانه پوست خشک

بررسی روتین پس از بیدار شدن

اگر قصد دارید روتین بی‌نظیری داشته باشید، باید از همان ابتدای روز و پس از بیدار شدن به فکر مراقبت از پوست خود بیفتید. در اولین گام، صورت خود را با کمک شوینده‌های ملایمی که برای پوست‌های خشک طراحی شده‌اند به خوبی بشویید. به یاد داشته باشید که استفاده از شوینده‌های مخصوص پوست‌های چرب منجر به خشک‌تر شدن پوست‌تان می‌شد که طبیعتاً امر مناسبی نیست.

در گام بعدی باید یک مرطوب‌کننده استاندارد و معتبر را به کار بگیرید و پوست خود را با کمک آن مرطوب و هیدراته کنید. پوست‌های خشک معمولاً به مرطوب‌کننده‌های قوی نیاز دارند، زیرا میزان آب موجود در سطح آن‌ها نسبت به پوست‌های چرب، کمتر است. در گام آخر، یک ضد آفتاب عالی با درجه اس پی اف سی به بالا انتخاب کنید.

پوست‌های خشک در برابر نور خورشید بسیار حساس هستند و به همین دلیل باید به سراغ ضد آفتاب‌های شناخته شده‌ای بروید که توسط برند‌های مشهور به تولید رسیده‌اند. یک ضد آفتاب مرغوب می‌تواند تا ساعت‌ها از پوست شما در برابر نور خطرناک خورشید و اشعه‌های موجود در آن مراقبت کند.

بررسی روتین قبل از خواب

دنبال کردن یک روتین مشخص پیش از خواب نیز اهمیت دارد. همانند روتین پس از خواب، پوست خود را ابتدا با یک ماده شوینده ملایم بشویید. سپس از لایه بردارها استفاده کنید. این محصولات نباید به صورت مداوم به کار گرفته شوند و تنها یک یا دو بار در هفته باید به سراغ آن‌ها رفت.

پیش از خواب می‌توانید از سرم‌های آب رسان کمک بگیرید تا رطوبت پوست‌تان به حد مناسبی برسد. شما می‌توانید از ماسک‌های صورت نیز استفاده کنید که نتایج خارق‌‌العاده‌ای به همراه دارند. توصیه می‌شود که افراد دارای پوست خشک دوش گرفتن و حمام کردن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهد و یا از حمام داغ دوری کنند.

لازمه دستیابی به پوست سالم و زیبا آن است از محصولات آرایشی و بهداشتی کاملاً استاندارد استفاده کنید. تفاوتی ندارد که چه روتین مشخصی را برای خود انتخاب می‌‌کنید، زیرا به کارگیری محصولات نامناسب می‌تواند به پوست‌تان آسیب جدی وارد کند. اگر دارای حساسیت پوستی هستید، بهتر است با پزشک پوست خود صحبت کنید و از وی بخواهید تا روتین اختصاصی شما را تهیه کند.

سخن پایانی

به کارگیری یک روتین پوست مناسب از جمله مهم‌ترین مواردی به شمار می‌آيد که کلیه افراد دارای پوست خشک باید به آن توجه کنند. به کارگیری روتین صحیح و قابل قبول به شما اجازه می‌دهد تا از پوست خود مراقبت کرده و از مواردی همچون چین و چروک‌های مختلف جلوگیری کنید. البته، لازم است که حتماً در روتین خود از محصولات آرایشی و بهداشتی باکیفیت و استاندارد بهره ببرید. محصولات ارائه شده در ابرامون بهترین انتخاب ممکن برای شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *