بلاگ

کرم لایه‌بردار یا اسکراب چه فایده‌ای برای پوست دارد؟

استفاده از کرم لایه بردار یک فرآیند تمیز کردن عمیق است که به منظور خلاص شدن از شر سلول‌های مرده انجام می‌شود. با این روش آلودگی، چربی، سموم و سلول‌های مرده که روی پوست انباشته شده‌اند و به دلیل ساختار خود پوست یا عوامل خارجی ایجاد شده‌اند و با یک روش تمیز کردن معمولی نمی‌توانیم آنها را از بین ببریم، از بین می‌روند.

لایه برداری یا اسکراب بهترین روش برای خداحافظی با سلول‌های مرده است که منافذ را مسدود می‌کنند، باعث ایجاد جوش‌های سرسیاه و آکنه می‌شوند، باعث می‌شوند پوست بسیار کدر، خشک و ناسالم به نظر برسد و ظهور علائم پیری زودرس را تسریع می‌کنند. در ادامه برخی از فواید کرم لایه بردار برای پوست را بررسی می‌کنیم.

فواید کرم لایه بردار برای پوست

لایه برداری سد ایجاد شده توسط سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و راه را برای سلول‌های جدید پوست در لایه‌های زیرین باز می‌کند. این سلول‌های مرده می‌توانند باعث کدر شدن و خشکی پوست شوند. با استفاده منظم از اسکراب، می‌توان این سلول‌ها را از سطح پوست جدا کرده و به پوست کمک کرد تا نفس بکشد و ظاهر شاداب‌تری پیدا کند. از بین بردن سلول‌های مرده پوست باعث می‌شود محصولات مراقبتی بهتر جذب شوند و پوست نرم‌تر و لطیف‌تر به نظر برسد.

به محصولات مرطوب کننده اجازه می‌دهد تا عمیقاً به پوست نفوذ کرده و تاثیر آن را افزایش دهد. این موضوع باعث می‌شود که مواد مغذی و رطوبت‌بخش به لایه‌های زیرین پوست برسند و تاثیر بیشتری بر جای بگذارند. در نتیجه، پوست نرم‌تر و لطیف‌تر به نظر می‌رسد و احساس مرطوب بودن بیشتری دارد.

باعث کاهش مشکلات پوستی مانند آکنه، لکه و جوش‌های سرسیاه می‌شود. این فرآیند باعث می‌شود که پوست بتواند بهتر تنفس کند و احتمال انسداد منافذ که منجر به ایجاد جوش‌ها و آکنه‌ها می‌شود، کاهش یابد. نتیجه این اقدام، پوستی صاف‌تر و بدون جوش‌های مزاحم خواهد بود.

به رفع هیپرپیگمانتاسیون یا تیرگی‌های غیرطبیعی پوست کمک می‌کند. با از بین بردن لایه‌های سطحی پوست که حاوی سلول‌های آسیب‌دیده و تیره هستند، پوست تازه‌تر و روشن‌تر به نظر می‌رسد و رنگ پوست به تدریج یکنواخت‌تر می‌شود.

در رفع چین و چروک، منافذ باز و سطح پوست ناهموار موثر است. با تحریک گردش خون و تسهیل تولید کلاژن، اسکراب می‌تواند به تقویت ساختار پوست کمک کرده و چین و چروک‌ها را کاهش دهد.

با کمک به سفت شدن پوست، باعث می‌شود پوست بسیار شاداب‌تر و درخشان‌تر به نظر برسد. با تحریک گردش خون و تقویت تولید کلاژن و الاستین، اسکراب می‌تواند به تقویت ساختار پوست کمک کرده و آن را سفت‌تر کند. این سفتی و استحکام بیشتر باعث می‌شود که پوست جوان‌تر و پرانرژی‌تر به نظر برسد. پوست سفت‌تر کمتر دچار افتادگی می‌شود و ظاهر کلی آن بهبود می‌یابد.

نتیجه

کرم لایه بردار بقایای آرایش را به موثرترین شکل ممکن از بین می‌برد. اسکراب با برداشتن لایه‌های سطحی پوست و پاکسازی عمیق‌تر، به از بین بردن کامل این بقایا کمک می‌کند و پوست را از آلودگی‌ها و مواد شیمیایی باقی‌مانده پاکسازی می‌کند. استفاده از اسکراب برای از بین بردن بقایای آرایش می‌تواند به بهبود ظاهر کلی پوست کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *